KOLEKSI NOVEL

Sunday, June 13, 2010

LAWATAN KE BALI

01/06/2010
Menaiki pesawat dari Kuching @9:20AM ke Kuala Lumpur. Tiba di Kuala Lumpur @11:00AM. Singgah makan tengahari di LCCT sementara menunggu penerbangan ke Bali @3:50PM. Lepaklah kat LCCT tu hingga jam 2:00PM barulah daftar masuk untuk penerbangan ke Bali. Penerbangan ke Bali tepat jam 3:50PM dan akan tiba pada jam 6:50PM. Kira-kira 3 jam penerbangan. Boring betullah 3 jam dalam penerbangan. Dan akhirnya tiba juga di Denpasar tepat jam 6:50PM. Dan oklah penerbangan Air Asia tidak delay.

Dan di lapangan terbang Denpasar kami telah dijemput oleh Pak Johnny dan pemandunya. Kami terus dibawa ke Jimbaran Restoran untuk menikmati makan malam. Yang bestnya Jimbaran Restoran ni memang tepi pantai dan dikawasan berpasir. Nasiblah udaranya nyaman dan sejuk. Dapatlah menikmati hidangan sambil kita dibuai bunyi desiran ombak yang kuat. Memang cantiklah pemandangan di sekitarnya... Ada pulak persembahan kumpulan pemuzik tempatan dan tarian.

Selepas itu kami terus ke Hotel The Oasis, Kuta untuk daftar masuk. Dah letih sangat seharian dalam perjalanan. Hotel ni biasa-biasa saja. Dapat tidur tu dah cukup baik. Dan keesokan harinya perjalanan kami akan bermula jam 8:30AM.